Böj dig för böljan..

Klockan är strax före ett, det är onsdag och jag har nu vart ledig i två veckor. Imorgon börjar officiellt min graviditetsledighet- så om jag ska följa skriften  om hur man borde bete sig så ska jag från och med imorgon ligga still med fötterna i högläge och kanske ta en promenad ibland.
Men jag känner mig piggare än någonsin på något vis! Verkligen inte pigg i bemärkelsen muskelstyrka eller kondition utan pigg i sinnet på något vis. Jag känner mig liksom lugn och sprudlande på samma gång.
Måndagkväll -  när resten av Övik var på gratiskonsert i parken låg jag här, halvvägs upp på Rutberget och såg hur solen sakta försvann bakom trädtopparna samtidigt som ett avlägset dunka dunka ekade i från stan. Inte en enda insekt som störde, bara värme och doft av tallmo och grillrök.
 Igår styrde vi kosan ut på den glödande sjön och vid kvart i elva när vi susade tillbaka till land för att göra kväll var första gången på hela dagen som vi inte svettades. Ljuvligt.
Nu ska jag ta mina svullna fötter ut i sommaren igen. Man får ju skämmas som sitter inne en sådan här dag. Fast SMHI säger annat så ligger det ju liksom i generna att man ska ta vara på varenda soltimme som om det skulle vara den sista,.

Här ser du alla meddelanden som jag fått

Lämna ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Tack för ditt meddelande!
RSS 2.0