1 miljon på Triss!

Köpte mig en trisslott idag. Jag brukar alltid ta mig lite tid innan jag börjar skrapa (nu snackar vi högst 30 sekunder, har absolut inte tålamod att stoppa den i plånboken och låta den mogna i flera veckor!!) och fundera på vad jag skulle göra om jag skulle kamma hem 1 miljon eller 100 000. Min första tanke är att jag skulle ta ledigt, eller helt enkelt inte dyka upp på jobbet några dagar, så att jag skulle hinna putsa fönstren och torka av dörrar och skåpluckor i huset. Nästa tanke (helt wild and crazy!!) var att jag skulle köpa en ny dammsugare, en sådan där tystlåten med 13 m kabel så jag kunde dammsuga hela huset utan att byta kontakt!
Sedan när tanken är inne på köpar-spåret spårar det såklart ur till inköp av nya bilar odyl, men det är den första tanken som både gör mig lite stolt och skämmig på samma gång. Stolt över att jag fortfarande har fötterna så pass på jorden att jag helst gör själv, skämset kommer in ungefär i aspekt av fantasi...
 
Min realistiska tolkning av detta är f*ck heltidsarbete med varannan helg..
 
 
Vad skulle ni göra om ni vann 1 miljon på Triss? Direkt alltså, det allra första? (förutom att ringa runt om den goda nyheten)
 

Här ser du alla meddelanden som jag fått
Postat av: Ma

Fira med på flott restaurang med HELA familjen!

2013-07-31 @ 21:36:43
Postat av: Nina

Ohh.. jadu. Eftersom jag har en ok bil och inte anvænder dammsugaren så måste jag ju førsøka att tænka utanfør boxen... Jag tror jag skulle resa en tur med Andreas och sedan spara resten till att køpa en riktigt fin gård om 5 år! Också skulle jag køpa en ny dammsugare till dig syrran! <3

2013-08-02 @ 11:18:20
URL: http://psyknina.wordpress.com

Lämna ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Tack för ditt meddelande!
RSS 2.0