Någonstans i det finstilta..

Någongång i slutet på augusti fick vi plötsligt veta att det låg på vårat ansvar att kalla till byggsamråd.
Någongång efter en vecka av konstant ringande till vår bygglovshandläggare insåg vi att människorna på kommunhuset är undantaget i dagens "ständigt anträffbara" värld.
Någonstans där mitt på hållet började vi bli irriterade, speciellt jag.
På något vis hamnade jag in på boverkets hemsida, där det klart och tydligt står att det är byggnadsnämndens plikt att kalla till byggstartsmötet.
Började lägga några rader ur lagstiftningen någorlunda på minnet.
Det började brinna någonstans i våra obefintliga knutar.
Av någon anledning började Fredrik bläddra i bygglovsbeskedet.
Papper vi fått beviljade någongång i början på Maj månad.
Någonstans i det finstilta står det "härmed kallar vi Er till byggsamråd, kontakta Er handläggare på byggnadsnämnden senast tre veckor innan planerad byggstart"
Några blodkärl i min panna brast
Något grund blir inte beställt förrän byggsamrådet ägt rum
Grundet måste upp några veckor innan bygget planeras starta
 
 Jag kan inte hitta någonstans vad en kallelse ska innehålla, kan det verkligen vara giltigt att kalla någonting en kallelse som inte innehåller datum och tid för mötet?
 
På någotvis så verkar det lösa sig ändå
Hoppas att några håller tummarna.

Här ser du alla meddelanden som jag fått

Lämna ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Tack för ditt meddelande!
RSS 2.0