Lurifax..

Styr kosan in på stan så där vid halv sex tiden igår kväll, det är kallt och jag har alldeles för tunna byxor.
Svänger in på Åhlens-garaget, där är det varmt och skönt. Går till avgiftsautomaten, gräver i handväskan, hittar ingen plånbok.
Springer till Swedbank bankomaten och aktiverar mitt nya kontokort (som jag hade i fickan). Begär ut en hundring.
Får ett meddelande att kortet inte får tillgång till kontot förrän följande bankdag.
Springer tillbaka till bilen. Går femtioelva varv runt bilen och sparkar bort snö och is. Strax innan sju kör jag ut på gatan där parkeringen är gratis, men det är fullt. Hittar en lucka 100 meter upp längs gatan och knallar ner mot Folksams lokaler. Jag har alldeles för tunna byxor.
Möter upp med min trolovade.
Möter Bittan - världens färggladaste trevligaste sprudlande människa.

Hon går igenom alla våra försäkringar och allt ser bra ut. Vi kan vara trygga dygnet runt som hon uttrycker det.
Sedan gör hon en liten anekdot angående pension. Att det dummaste man kan ha är ett pensionssparande på banken! Pengarna är nämligen låsta tills man fyllt 55 år! Jag skakar till och talar om att jag har relativt stora besparingar till pension på banken. Ja, alltså, i de värsta av scenarion, tillstöter någonting som gör att jag blir pank, jag har pengar att lösa situationen på pensionskontot - men jag får INTE ta ut dem! Istället kanske jag tvingas ta banklån eller ännu värre - smslån!
Ursch så lurad jag känner mig!
Måste fixa ASAP!

Här ser du alla meddelanden som jag fått

Lämna ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Meddelande:

Tack för ditt meddelande!
RSS 2.0